KLP Medlemskampanje
KLP ønsket å kunne kontakte flere av sine medlemmer vie e-post og SMS. Så Bates United utformet kampanjen som opplyste KLP Medlemmer om sine gullkantete betingelser. Samtidig ba KLP om å kunne få lov til å kontakte medlemmene via e-post og SMS. Om de ønsket kunne de også få en kopp som var gullkantet.
Mitt ansvar som digitalprodusent var i starten å definere løpet fra første kontakt punkt, til innsamling av data og Export/import av denne dataen tilbake til KLP. Løsningen måtte lages i HTML og være responsiv. Dette ble så grunnlaget for å innhente tilbud fra flere underleverandører. Tilbud ble kvalitetssikret for å ha forstått oppgaven og valgte leverandører sine priser ble satt sammen til ett helhetlig budsjett sammen med prosjektleder.
Min neste oppgave var så å formidle det kreative teamet sin visjon til valgt underleverandør. Samtidig holde byrå, kunde og underleverandører samstemt mot ferdigstilling. I tillegg til selve kampanjen ble det også utviklet back-end løsninger for e-post utsendelse, adresseliste uthenting og database uttrekk. Kampanjen benyttet seg av e-post utsendelse fra Danmark, utviklere i Sverige og logistikk behandling av kopp utsendelse her i Norge.
Alle steg i løsningen ble tracket via Google Analytics. Dette ble så brukt til å justere løsningen videre.
Dette var en intern løsning ment for kunder av KLP og jeg har dessverre ikke noe link til live versjon.
Reklamebyrå: Bates United
Utvikler og design: Sticky Beat
Kunde: KLP