iGive Gavekort App
Min rolle for selskapet iGive Gavekort startet med animasjon, men utviklet seg til en kombinasjon av digital rådgivning og forretningsutvikling. Resultatet var appen iGive Gavekort. NB! Vær oppmerksom på at appen har blitt re-designet internt etter samarbeidet, og den representerer ikke mitt bidrag i prosessen. Men prosessen som er dokumentert her, er et eksempel på hva jeg kan bidra med.
iGive har hatt en langvarig digital tilstedeværelse med en hjemmeside og har gradvis etablert seg som en solid aktør innen gavekortmarkedet i Norge. De hadde lenge planlagt overgangen til en app, men de klarte ikke å gå fra konsept til et produksjonsklart produkt.
Det første forsøket som ble levert til dem, var en enkel kopi av nettsiden i mobilformat, uten noen tanke på forskjellen i opplevelsen mellom de to forskjellige plattformene. Derfor var min første oppgave å dykke ned i produktet og skape en app fra bunnen av, med fokus på kjernefunksjonaliteten for mobilbrukeren.
Mine neste oppgaver inkluderte å drive flere prosesser med kunder, utviklere, designere og reklamebyrå for å definere den endelige appen. Dette omfattet både front-end opplevelsen og back-end funksjonaliteten og datalagringen for å kontinuerlig forbedre brukeropplevelsen.
Appen skulle være en rask vei for kjøp, aktivering, påfylling og saldo-sjekk av gavekort, samt en måte å spre gavekortene aktivt på. Etter mye prøving og feiling, samt gode diskusjoner, ble en app lansert som gir mange muligheter uten å kreve mye av brukeren. Krav til registrering oppstår bare når man ønsker å gjennomføre et kjøp eller lagre data.
Jeg involverte Gunder Bruun Eriksen for design og reklamebyrået Daughter for utvikling av markedsføringskommunikasjon. De har levert svært godt arbeid og kan sterkt anbefales.
Kunde: iGive AS